I. Splošna določila
Splošni pogoji so sestavni del pogodbe, ki jo skleneta naTOURa, potovalna agencija, Janja Benedik s. p. (v nadaljevanju naTOURa) in potnik, ki se prijavlja za določen turistični aranžma. V primeru, da je posamezna določba v programu urejena drugače kot v teh splošnih pogojih, veljajo določbe, navedene v programu.
Ti splošni pogoji ne veljajo za zavarovanje odpovedi potovanja (VI. člen) in zavarovanja v tujini (XI. člen) ter v primeru urejanja vizuma za potovanje (X. člen), kjer naTOURa nastopa le kot posrednik. V tem primeru veljajo splošni pogoji zavarovalnice oz. veleposlaništva. Z določili Splošnih pogojev se potnik lahko seznani na spletni strani https://natoura.si, kjer so posebej označeni in splošno dostopni.
naTOURa deluje preko spleta (https://natoura.si) in nima uradnih poslovnih prostorov (skladno z licencama 2225 in 2226 Turistično gostinske zbornice Slovenije za opravljanje dejavnosti organiziranja in prodaje turističnih aranžmajev).
II. Prijava in pogodba
Programi potovanj in izletov so objavljeni na spletni strani https://natoura.si in veljajo kot ponudba. Na razpisan turistični aranžma v organizaciji naTOURa se potnik prijavi z izpolnjeno prijavnico na spletni strani https://natoura.si.
Potnik se lahko prijavi tudi po elektronski pošti, pri čemer mora navesti vse podatke, ki jih sicer zahteva izpolnitev prijavnice. Osebna prijava ni mogoča, saj naTOURa deluje preko spleta.
naTOURa si pridržuje pravico, da ne sprejme prijave potnika, s katerim so bile slabe izkušnje na katerem od že izvedenih potovanj.
Po prijavi potnik prejme pogodbo o potovanju in predračun, iz katerih so razvidni vsi podatki o naročenem turističnem aranžmaju in dodatnih storitvah, kot tudi razpored plačil in morebitni ostali dogovori. Potnik je dolžan dokument pregledati in v primeru kakršnegakoli nesoglasja ali napake le-tega reklamirati v roku 3 (treh) dni po prejemu. Potnik je dolžan navesti vse podatke (kot v veljavnem osebnem dokumentu) in predložiti dokumente, ki jih zahteva program potovanja ter izvršiti plačilo v skladu z določbami iz III. točke teh Splošnih pogojev. V primeru, da potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, je odgovoren za vse nastale stroške oziroma posledice, nastale zaradi napačnih podatkov.
naTOURa potniku pošlje pogodbo, ko je zagotovljen odhod oz. ko je za izlet/potovanje prijavljeno minimalno število potnikov, določenih v programu izleta/potovanja.
Prijava potnika je zavezujoča. Od nje lahko odstopi le v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja (VII. točka splošnih pogojev) oziroma le pred prejemom pogodbe o potovanju. Za zavezujočo prijavo se šteje vsaka prijava ali naročilo, posredovano v pisni obliki (velja tudi elektronska pošta), ki vsebuje ime in priimek potnika in ostalih udeležencev ali delno plačilo cene potovanja ali drugo konkludentno dejanje, ki nakazuje na to, da je potnik posredoval zavezujočo prijavo.
Zgoraj navedeni pogoji ne veljajo za turistične aranžmaje, ki jih naTOURa organizira za zaključene skupine oziroma po naročilu. V tem primeru velja program potovanja kot ponudba, na osnovi ponudbe pa se potnik pisno prijavi na ustrezen turistični aranžma z izpolnitvijo prijavnice. Z izpolnitvijo prijavnice se šteje, da je pogodba sklenjena in je potnik ob morebitni odpovedi potovanja dolžan poravnati vse stroške v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja (VII. točka splošnih pogojev).
V primeru spremembe pogodbe s strani potnika po njeni sklenitvi (v kolikor je to mogoče, na primer sprememba imena, dodatnih storitev, sprememba namestitve ipd.) naTOURa zaračuna potniku administrativne stroške v višini 30,00 EUR za spremembo, v kolikor ni s temi Splošnimi pogoji določeno drugače. V primeru, da s spremembo nastanejo dodatni stroški, pa naTOURa zaračuna tudi povrnitev le-teh.
III. Plačilo
Plačilo potovanja je mogoče le preko transakcijskega računa naTOURa, gotovinsko plačilo ni mogoče. Za dan plačila se šteje dan, ko naTOURa prejme plačilo na transakcijski račun.
Potnik po prejemu pogodbe plača do 30 % cene potovanja. Preostali del plača najmanj 30 dni pred začetkom potovanja, v kolikor ni na dokumentu naTOURa (pogodba, račun) določeno drugače. Pravočasno plačilo pomeni potrjeno rezervacijo. Če potnik ne plača v dogovorjenem roku, to pomeni odpoved potovanja in se smiselno uporabijo določila o potnikovi odpovedi potovanja iz VII. točke Splošnih pogojev.
Pred potovanjem naTOURa potniku izstavi končni račun, ki zajema vsa do tedaj prejeta plačila in morebitni poračun z doplačili, če so le-ta potrebna (manjše število potnikov, dodatna zavarovanja in druge dodatne storitve). Račun mora biti plačan pred odhodom na potovanje, razen če v pogodbi ni določeno drugače.
Potnik se obvezuje vplačati razliko, ki bi nastala zaradi morebitne računske napake na izdanem dokumentu naTOURa, naTOURa pa se obvezuje vrniti potniku morebitni preveč zaračunani znesek, ki izvira iz računske napake. Ta obveza velja do izteka poslovnega leta. V primeru, da je potnik plačal potovanje in pride do odpovedi potovanja potnika, naTOURa izplača znesek v višini priliva na TRR (zmanjšano za provizijo, ki jo je odvzela banka) na potnikov bančni račun. Potnik pa lahko celoten znesek dobroimetja, če je do njega upravičen, prenese na drug aranžma v organizaciji in izvedbi naTOURa.
V primeru plačevanja na kraju samem (vstopnine, dodatni ogledi, …) nastopa naTOURa le kot informator in ne kot organizator, zato lahko potnik uveljavlja reklamacijske zahtevke izključno od izvajalcev na licu mesta.
IV. Cene
Cene potovanja so določene s programom potovanja ter veljajo od dneva objave programa do spremembe. V ceni so vštete storitve, navedene v programu potovanja. Za potnika je veljavna cena na dan sklenitve pogodbe in je obvezujoča tako za potnika kot za naTOURa.
V skladu z veljavno zakonodajo lahko naTOURa to ceno spremeni tudi po sklenitvi pogodbe in sicer zaradi sprememb v menjalnem tečaju ali sprememb v tarifah prevoznikov, ki vplivajo na ceno potovanja. V primeru spremembe cene iz tega naslova naTOURa najkasneje 20 (dvajset) dni pred odhodom o tem obvesti potnika ter izda dodatni dokument (račun), ki ga je potnik dolžan plačati pred odhodom.
Sprememba cene iz naslova tečajnih razlik se obračunava kot razlika vrednosti tistega dela stroškov, ki so izraženi (obračunani) v tuji valuti, obračunana po tečaju tuje valute na dan prijave potovanja (planirana cena po ponudbi) ter na dan priprave obvestila o spremembi cene (običajno od 20 do 30 dni pred odhodom). Za preračun se vzame tečaj Banke Slovenije.
Če zvišanje dogovorjene cene preseže 8 % cene potovanja, lahko potnik odstopi od pogodbe, ne da bi moral povrniti škodo. V tem primeru bo naTOURa potniku vrnila vplačani znesek.
Ravno tako naTOURa v programu potovanja določi izhodiščno ceno pri določenem številu potnikov, ki se lahko spremeni, v kolikor se za potovanje prijavi manjše število potnikov. naTOURa lahko v programu navede tudi dodatno ceno (v obliki obveznega doplačila v primeru manjšega števila potnikov). Ob prijavi naTOURa potniku zaračuna izhodiščno ceno potovanja. V kolikor nastopijo pogoji za spremembo cene iz zgornjega naslova, potnik ne more odstopiti od pogodbe, saj je bil z njimi seznanjen ob prijavi.
V. Posebne storitve
Posebne storitve so tiste storitve, ki praviloma niso vštete v ceni potovanja (enoposteljna soba, posebna prehrana, druga doplačila po želji, …) ali so za njih v programu predvidena doplačila (vizumi, letalske karte, druga doplačila ipd.), zato jih potnik plača posebej, razen če ni v programu določeno drugače.
V primeru, da so k posameznemu potovanju razpisane posebne storitve, potnik posreduje želje po teh storitvah ob prijavi, doplača pa jih k ceni potovanja. Objavljene cene posebnih storitev veljajo zgolj v primeru naročila in plačila teh storitev ob prijavi na potovanje.
V primeru posamezne prijave za potovanja lahko potnik prepusti naTOURa, da se mu potrudi najti sopotnika, s katerim bo delil sobo. V primeru, da se ustreznega sopotnika/sopotnice ne najde, si stroške doplačila za enoposteljno sobo delita potnik in naTOURa.
VI. Zavarovanje odpovedi potovanja
Potnik se lahko ob prijavi odloči za vplačilo zavarovanja odpovedi potovanja. Odstopnina se obračuna za vsakega potnika na rezervaciji posebej po veljavnem ceniku zavarovalnice. Praviloma se zavarovanje sklene za skupno ceno potovanja (paket + letalska karta). Zavarovanje odpovedi potovanja se sklene ob prejetem plačilu s strani potnika. naTOURa v tem primeru velja za posrednika in veljajo splošni pogoji zavarovalnice, pri kateri naTOURa sklene zavarovalno polico.
Zavarovanje odpovedi potovanja velja v skladu z veljavnimi Splošnimi pogoji za zavarovanje odpovedi turističnih potovanj zavarovalnice na dan sklenitve zavarovanja in se lahko uveljavlja le ob predložitvi ustreznega potrdila. Potnik je na osnovi potrdil upravičen do vrnitve vplačanega zneska potovanja (brez vrednosti vplačanega zavarovanja). Ne glede na vplačano zavarovanje ima naTOURa v primeru tovrstne potnikove odpovedi potovanja pravico tudi do povrnitve administrativnih stroškov, ki znašajo 30,00 EUR. Prav tako potnik nima pravice do vračila stroškov za pridobitev vize.
V primeru, da je potnik vplačal zavarovanje odpovedi potovanja, vendar odpove potovanje iz drugih razlogov, se višina povračila stroškov odpovedi obračuna v skladu s VII. točko teh Splošnih pogojev, potnik pa tudi nima pravice do vračila administrativnih stroškov, ki znašajo 30,00 EUR po prijavi, stroškov za pridobitev vize ter zavarovanja odpovedi potovanja.
Če potnik potovanja ne odpove pred odhodom, nima pravice do uveljavljanja vračila vplačila na podlagi vplačanega zavarovanja odpovedi potovanja. Smatra se tudi, da je potnik odstopil od pogodbe, kadar potnika ne sprejme na prevoz prevoznik (letalski, ladijski, avtobusni in podobno) iz kakršnihkoli razlogov, ki so lahko varnostne ali regulativne narave, ne glede ali se je to zgodilo med potovanjem ali pred pričetkom potovanja. Potnik je v takem primeru odgovoren za vso povzročeno škodo in ne more uveljavljati nobenih vračil na osnovi plačanega zavarovanja.
V primeru, da potnik odpove potovanje oziroma odstopi od pogodbe zaradi dokumentirane višje sile, ki je ni mogel predvideti ali se ji izogniti v času pred podpisom pogodbe o potovanju, ter ima o tem ustrezne veljavne uradne dokumente, pa ni vplačal zavarovanja odpovedi potovanja, ima naTOURa pravico do povračila vseh svojih že nastalih stroškov, kakor tudi vseh tistih, ki nastanejo z odpovedjo potovanja. Razliko naTOURa vrne potniku.
Zahtevka za uveljavitev zavarovanja odpovedi potovanja ni mogoče uveljavljati po začetku potovanja, kakor tudi ne za čas neizkoriščenega dela potovanja.
VII. Potnikova odpoved ali sprememba potovanja
Potnik ima pravico do pisne odpovedi potovanja. Ustna odpoved ni veljavna. V primeru, ko potnik odpove potovanje, ima naTOURa pravico do povračila stroškov zaradi odpovedi potovanja. Če potnik odpove potovanje pred izdajo pogodbe in predračuna, je dolžan povrniti naTOURa administrativne stroške v višini 30,00 EUR.
Višina povračila stroškov odpovedi aranžmaja je odvisna od časa, v katerem je potnik predložil odpoved oziroma drugače odpovedal potovanje. Stroški odpovedi turističnega aranžmaja za potnika so:
- odpoved več kot 90 dni pred odhodom – 25 % cene potovanja,
- odpoved od 89 do 44 dni pred odhodom – 45 % cene potovanja,
- odpoved od 45 do 30 dni pred odhodom – 60 % cene potovanja,
- odpoved od 30 do 22 dni pred odhodom – 80 % cene potovanja,
- odpoved od 21 do 1 dan pred odhodom, odpoved na dan odhoda, neudeležba ali prekinitev potovanja – 100 % cene potovanja.
Višino stroškov ob odpovedi zaračunava naTOURa v odstotkih od celotne cene turističnega aranžmaja, ne glede na to, kolikšen delež je bil plačan do dneva odpovedi. Za skupine se lahko odpovedni riziko s posebno pogodbo opredeli tudi drugače.
V primerih, ko so stroški odpovedi višji, ima organizator pravico zahtevati povračilo dejanskih stroškov zaradi odpovedi. V primerih, ko potnik odpove potovanje več kot 90 dni pred odhodom, naTOURa pa je že imela dejanske stroške potovanja (na primer nakup letalskih kart), je potnik dolžan poravnati vse nastale stroške.
V primeru, da potnik odpove potovanje oziroma odstopi od pogodbe zaradi dokumentirane višje sile, ki je ni mogel predvideti ali se ji izogniti v času pred podpisom pogodbe o potovanju, ter ima o tem ustrezne veljavne uradne dokumente, ima naTOURa pravico do povračila vseh svojih že nastalih stroškov, kakor tudi vseh tistih, ki nastanejo z odpovedjo potovanja. Razliko naTOURa vrne potniku.
Če potnik potovanje prekine med samim potovanjem, ob vrnitvi nima pravice do povračila stroškov ali kupnine ne delno ne v celoti. V kolikor potnik med potovanjem po svoji želji spremeni program oziroma ne potuje po programu, ki je sestavni del pogodbe z naTOURa, se šteje, da je potnik odstopil od pogodbe med potovanjem. V tem primeru je potnik odgovoren za stroške in škodo, ki jo je s tem povzročil. V primeru spremembe programa na lastno željo ali zaradi višje sile, ne da bi za to obstajali razlogi na strani naTOURa, se šteje, da je potnik odstopil od pogodbe med potovanjem in nima pravice zahtevati kakršnekoli odškodnine ali znižanja cene. V tem primeru je potnik odgovoren za stroške in škodo, ki jo je s tem povzročil.
naTOURa oziroma pooblaščena oseba lahko zavrne osebo, ki je ob odhodu očitno pod vplivom alkohola, droge ali drugih tovrstnih substanc, predvsem kadar oceni, da bi potnik lahko ogrozil zdravje ali premoženje sebe ali drugih. naTOURa v tem primeru smatra, da je potnik odpovedal potovanje na dan odhoda in ravna po določilih o potnikovi odpovedi. naTOURa bo uveljavljalo vso škodo, ki bi jo na poti oziroma med trajanjem izvajanja programa povzročil potnik pod vplivom alkohola, droge ali drugih tovrstnih substanc.
Če potnik s svojim vedenjem, nastopom in ravnanjem moti normalen potek potovanja oziroma krši zakone in predpise države, v kateri se nahaja, si naTOURa pridržuje pravico, da potnika izloči s potovanja na njegove stroške in to se šteje kot potnikovo odpoved potovanja. Enako velja, če je potnik pod vplivom alkohola, drog ali drugih substanc, če se neprimerno obnaša do drugih potnikov ali njegovo odstranitev zahteva skupina. V tem primeru naTOURa ravna po določilih o potnikovi odpovedi, potnik pa je dolžan plačati vse nastale stroške in nima pravice do povračila stroškov in/ali vračila vplačane cene aranžmaja. naTOURa v tem primeru tudi uveljavlja vso škodo, ki bi jo na poti ali med trajanjem potovanja potnik povzročil s svojim neustreznim ravnanjem.
VIII. Organizatorjeva odpoved potovanja ali sprememba programa
naTOURa si v skladu z veljavno zakonodajo pridržuje pravico do odpovedi potovanja najkasneje 5 (pet) dni pred predvidenim odhodom, če se za potovanje ne prijavi potrebno – v programu navedeno – število potnikov. V primerih, ko naTOURa izrecno pisno jamči odhod, ne more odpovedati potovanja, razen če se prijavi manj kot v programu najmanjše predvideno število potnikov.
V primeru, da naTOURa odpove potovanje, ima potnik pravico do celotnega povračila vplačane cene aranžmaja, nima pa pravice do povračila stroškov vizuma, vplačanih zavarovanj ali stroškov cepljenj, ki so bili s programom zahtevani. O kakršnikoli naknadni spremembi programa naTOURa nemudoma obvesti potnika.
naTOURa si pridržuje pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred izvajanjem ali med izvajanjem programa nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, odstraniti ali se jim izogniti, za naTOURa pa te okoliščine pomenijo utemeljen razlog, da pogodbe ne bi sklenilo, če bi obstajale ob sklenitvi pogodbe.
naTOURa lahko odpove pogodbo oziroma odstopi od pogodbe in zahteva povrnitev škode od potnika, ki neposredno krši določbe pogodbe, ki jo je sklenil z naTOURa, predvsem, če se ugotovi, da je potnik namerno sporočil napačne podatke o številu potnikov ali njihovi starosti, oziroma je med potovanjem prišlo do sprememb, potnik pa o tem ni obvestil naTOURa.
naTOURa si pridržuje pravico (in ne odgovarja) za spremembe dneva in časa odhoda oziroma za odpovedi potovanja zaradi spremembe letalskega voznega reda ali nastopa višje sile ter pravico do spremembe smeri potovanja, če se spremenijo pogoji za potovanje (nov vozni red, negotov položaj v državi, kjer je organiziran program, naravne nesreče ali drugi nepredvideni vzroki, na katere naTOURa ne more vplivati), brez posebne odškodnine in po veljavnih predpisih v potniškem prometu.
Odgovornost naTOURa je omejena zgolj za spremembe programa zaradi nastopa kakršnekoli višje sile med potekom programa. V teh primerih lahko potnikom zagotovi storitve v spremenjeni obliki glede na obstoječe možnosti.
V primeru, da stanje na kraju samem naTOURa ne dopušča namestitve potnikov v naročenem objektu, lahko naTOURa namesti potnika v istem kraju v drug objekt enake ali višje kategorije, pri tem pa potnik nima pravice do odškodnine ali vračila dela plačanega potovanja.
naTOURa si pridržuje pravico do spremembe vrstnega reda ogledov ali do izvedbe enakovrednih nadomestnih ogledov v primeru, da bi bile ustanove, muzeji ipd. na dan ogleda zaprti.
IX. Potovalni dokumenti
naTOURa je dolžna potniku posredovati informacije o veljavnih predpisih o potnih listinah, vizumih, deviznih, carinskih in zdravstvenih predpisih, ki veljajo v državi, kamor potuje.
Potnik mora imeti nepoškodovan potni list (oziroma osebno izkaznico za potovanja po EU), ki velja še vsaj 7 mesecev od izstopa obiskane države in s katerim lahko vstopi v posamezno državo ter se vrne v Slovenijo. Potnik je dolžan paziti na vsa določila glede veljavnosti potovalnega dokumenta. naTOURa za morebitne neprijetnosti ali prisilno prekinitev potovanja potnika iz tega naslova ne odgovarja. Morebitne stroške, ki bi nastali v tem primeru, mora kriti potnik.
Stroškov pridobitve vizumov naTOURa potniku ne vrača. V primeru zavrnitve vstopa v državo ali druge ovire nosi vse stroške potnik sam. Smatra se, da si potnik ureja vizum sam, če naTOURa ne dostavi vseh predpisanih dokumentov v predpisanem roku, ne glede na to, ali je potnik pri naTOURa že vplačal za pridobitev teh dokumentov.
Zaradi zahtev v mednarodnem potniškem prometu (letalski, ladijski, avtobusni, …) je potnik dolžan ob prijavi posredovati vse potrebne podatke o vseh udeležencih potovanja, ki jih prijavlja. Podatki se morajo v celoti ujemati s podatki v uradnih dokumentih, ki so jih udeleženci potovanja dolžni v skladu s predpisi o prestopu državne meje in ustreznimi tujimi zakonodajnimi akti nositi s seboj. V primeru, da napačni podatki povzročijo zamudo, dodatne stroške ali prekinitev potovanja, odgovarja za vse nastale stroške udeležencem potovanja zgolj potnik sam.
Če potnik med potovanjem izgubi dokumente ali mu le-te ukradejo, so pa nujno potrebni za nadaljevanje potovanja ali za vrnitev v domovino, si potnik na lastne stroške priskrbi nove, naTOURa pa mu pri tem pomaga. V primeru, da mora potnik zaradi izgube ali kraje dokumentov prekiniti potovanje, ni upravičen do kakršnegakoli povračila vplačanega potovanja ali povrnitve stroškov.
X. Vizumi in vstopna dovoljenja za vstop v državo
Potnik si je dolžan do roka, ki je določen v programu potovanja, pridobiti vizum za vstop v države, v katere potuje. Če potnik te obveznosti ne izpolni, naTOURa ravna po določilih o potnikovi odpovedi potovanja.
Pri potovanjih, kjer je potrebno urediti vizum, lahko potnik zaprosi naTOURa, da to uredi v njegovem imenu, pri čemer naTOURa nastopa le kot posrednik in ne jamči za uspešno pridobitev vizuma.
V primeru, da potnik prosi naTOURa za posredovanje pri pridobitvi vizuma, je potnik dolžan zagotoviti vso potrebno dokumentacijo (izpolnjen formular), osebne fotografije, kopijo potnega lista oz. potni list. naTOURa v primeru napačno izpolnjenega formularja s strani potnika ne prevzema odgovornosti, morebitne dodatne stroške iz tega naslova pa krije potnik sam.
V primeru, da si mora potnik vizum, dovoljenja ali obvezna cepljenja urediti osebno, nastopa naTOURa le kot informator, potnikova dolžnost pa je, da si vse potrebne dokumente, dovoljenja oz. cepljenja uredi pravočasno.
V primeru, da potniku zavrnejo pridobitev vizuma oz. dovoljenje za vstop ali v primeru zavrnitve vstopa potnika v državo, nosi vse stroške potnik sam. naTOURa za nastalo škodo ne prevzema odgovornosti in v tem primeru potnik ni upravičen do povračila stroškov.
XI. Zavarovanje potnika na potovanju
Potnik lahko preko naTOURa naroči ureditev zdravstvenega oz. turističnega paketa zavarovanja v tujini za čas trajanja potovanja.
V tem primeru nastopa naTOURa kot posrednik, zato veljajo splošni pogoji in pravila zavarovalnice.
V primeru kakršnihkoli zapletov na potovanju naTOURa pomaga potniku zagotoviti vso pomoč na licu mesta. Potnik je dolžan shraniti vse račune, ki so nastali na licu mesta in po prihodu domov preko zavarovalnice direktno urediti povračilo stroškov.
XII. Obvestila pred odhodom/ potovanjem
Potnik prejme končno obvestilo najkasneje 5 (pet) dni pred odhodom. Škodo, ki bi nastala, ker bi potnik podal nepopoln ali nepravilen naslov za namen izdaje pogodbe in računa in posledično obveščanja o potovanju, nosi potnik.
XIII. Zdravstveni predpisi
Potnik je dolžan opraviti cepljenja, ki so za državo potovanja zahtevana. V primeru, da so v programu za potovanje navedena oziroma zahtevana določena cepljenja, si mora potnik sam priskrbeti mednarodno potrdilo – rumeno knjižico z vpisanimi opravljenimi cepljenji. naTOURa ne odgovarja za morebitne zaplete ali potnikovo prekinitev potovanja zaradi potnikovega nespoštovanja zdravstvenih predpisov države, v katero vstopa, kakor tudi ne za stroške, povezane s tem.
XIV. Prtljaga
naTOURa ne odgovarja za prevoz, krajo ali poškodovanje potnikove prtljage ali drugih osebnih stvari, dragocenosti in dokumentov iz namestitvenih objektov (hotelskih sob, apartmajev, ipd.) in prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij, …). Prijavo izgubljene ali poškodovane prtljage potnik sam naslovi na prevoznika ali hotel. Prevoz osebne prtljage (kot so kolo, surf, golf oprema, glasbeni inštrumenti, …) mora potnik najaviti že ob prijavi ter plačati prevozniku v skladu s pravili letalskega prevoznika, v kolikor v programu potovanja ni drugače določeno. Vse stroške oziroma škodo, ki bi zaradi tega nastala, nosi potnik sam.
Pri letalskem prevozu ima potnik pravico do brezplačnega prevoza določene teže prtljage (po določilih prevoznika), vsak dodatni kilogram pa doplača potnik sam na kraju samem v ustrezni valuti oziroma po določilih letalskega prevoznika. Otroci do dveh let nimajo pravice do brezplačnega prevoza prtljage.
Pri nizko cenovnem prevozniku je dovoljena teža prtljage, ki jo odda potnik ob prijavi na let, običajno nižja od dovoljene pri rednih prevoznikih. Vsak dodatni kilogram se doplača. Tudi dovoljena teža osebne prtljage, ki jo potnik vzame s seboj na letalo, je lahko nižja, o čemer so potniki obveščeni najkasneje z obvestilom pred odhodom.
XV. Točnost prevoznikov
naTOURa ne odgovarja za točnost prevoznikov v kopenskem, morskem in letalskem prevozu, kadar se le-ta opravlja z javnimi prevoznimi sredstvi, na rednih ali izrednih potniških prevozih, plovbah ali poletih. naTOURa ne odgovarja za škodo, ki bi nastala iz naslova zamud, odpovedi ali spremembe prevoza ali prevoznega sredstva.
naTOURa si pridržuje pravico do spremembe voznega reda, tipov letal, prevoznika in smeri poleta (vmesni postanki, leti preko drugega letališča ipd.), ki nastopijo zaradi različnih tehničnih in organizacijskih razlogov na strani prevoznikov. Prav tako lahko pride do zamud, ki so največkrat posledica preobremenjenosti zračnega prevoza, stavk ali slabega vremena, nanje pa organizator nima vpliva. naTOURa ne odgovarja za nematerialno škodo, ki bi nastala iz naslova zamud.
XVI. Reklamacije oziroma pritožbe
Potnik je dolžan nepravilnosti sporočiti predstavniku naTOURa (vodniku) na kraju samem ko se zgodijo. V primeru, da bi bila reklamacija lahko rešena na kraju samem (na primer pomanjkljiva čistoča sobe, lega sobe ipd.), potnik pa ni sporočil napake oziroma nepravilnosti, se šteje, da se je potnik strinjal s tako storitvijo in je s tem izgubil pravico do vlaganja kasnejših reklamacij.
Potnik lahko vloži reklamacijo pisno v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila storitev nepravilno opravljena, sicer naTOURa le-te vsebinsko ne obravnava. Reklamacija mora biti utemeljena. Potnik naj zato reklamaciji predloži ustrezne dokaze in/ ali ustrezno potrdilo hotelirja, prevoznika oziroma druge ustrezne osebe o dejanskem stanju, na osnovi katerega potnik uveljavlja svoj zahtevek.
naTOURa je dolžna pisno odgovoriti na reklamacijo v 8 dneh po njenem prejemu. Če gre za enostavno pomanjkljivost in napaka ni sporna (oziroma, če potnik ni priložil vseh potrebnih dokumentov, v roku, potrebnem za njihovo pridobitev), je naTOURa dolžna po prejemu popolnega reklamacijskega zahtevka zahtevi ugoditi. Če napaka ni enostavna, je naTOURa dolžno raziskati vse okoliščine, ki so pripeljale do reklamacije. Dokler naTOURa ne odloči o pritožbi, se potnik odreče posredovanju katerekoli druge osebe, sodnih ustanov ali dajanja informacij javnim glasilom.
Višina odškodnine je v primeru, če po krivdi naTOURa ni prišlo do izvedbe programa ali nekaterih storitev, omejena z višino vplačanega potovanja oziroma z višino realne vrednosti neizvedenih storitev. To določilo ne velja v primeru, ko ima naTOURa pravico do odpovedi aranžmaja ali spremembe programa, skladno z določili teh splošnih pogojev in zakona.
Neodvisno od tega pa naTOURa odgovarja potniku za škodo, ki je nastala zaradi neustrezne izvedbe aranžmaja na drugih njegovih dobrinah, in sicer po splošnih pravilih o odškodninski odgovornosti.
XVII. Dogovor o medsebojnih pravicah in odgovornosti na potovanju
Program potovanja je okviren in se na poti prilagaja trenutnim političnim, vremenskim in drugim objektivnim razmeram (spremenjeni letalski oz. avtobusni prevozi, zamude pri javnih prevozih, stavke na cestah, zemeljski plazovi, prometne nesreče, neugodne vremenske razmere, kraje, omejitve zaradi covida 19, …). Improvizaciji se tako včasih ni moč izogniti.
V primeru nepredvidenih sprememb, na katere organizator nima vpliva (sprememba programa zaradi višje sile: naravne nesreče, vremenske ujme, politični nemiri, odpovedi oz. spremembe transportnih povezav, bolezni in poškodbe v skupini, covid …), dodatne stroške pokrijejo udeleženci potovanja.
Organizator in vodnik se na poti trudijo zagotoviti varnost, vendar tega nikakor ni vedno mogoče zagotoviti. Udeležba celotnega potovanja in aktivnosti, ki so ali niso na programu, so na lastno odgovornost.
Na potovanju je vsak posameznik za čas celotnega potovanja odgovoren za svoje osebne stvari. Morebitne poškodbe opreme, izgube in kraje so del potovanja, za katere odgovarja vsak posameznik sam (potnik prevzema vso odgovornost za svojo lastnino in morebitne škode ne bo terjal od organizatorja potovanja), vodnik pa je dolžan pomagati urediti formalne zadeve za ublažitev nastalih razmer, situacije ali stanja. Prav tako organizator potovanja ni odškodninsko odgovoren za morebitno nepremoženjsko škodo, še posebej ne zaradi utrpelih telesnih poškodb. V primeru višje sile, če bi pri katerem od potnikov prišlo do resnih fizičnih oz. psihičnih težav ali v primeru hujše poškodbe ali bolezni (npr. covid …), se zaradi tega lahko spremeni tudi program potovanja.
Za potovanje je priporočljivo zdravstveno oz. turistično zavarovanje za potovanje v tujino, ki pokriva stroške zdravljenja v tujini, prevoz ponesrečenca ali bolnika v domovino, stroške zaradi poškodbe ali izgube prtljage prevoznika, …). Organizator potovanja ni odgovoren za nastale stroške zdravljenja.
Ker obstaja možnost izgube prtljage med letom, je priporočeno spraviti najnujnejše stvari v osebno prtljago. Za izgubljeno prtljago oz. nevšečnosti zaradi zamude letala odgovarja letalski prevoznik po njegovih pravilih.
Vsak udeleženec potovanja potrjuje, da za potovanje, na katerega se prijavlja, nima zdravstvenih, psihičnih ali fizičnih zadržkov oz. je dolžan ob prijavi opozoriti organizatorja, če ima kako hibo, ki bi lahko vplivala na sam potek potovanja oz. pridobitev vize za potovanje.
Z izpolnjeno prijavnico potrjujete, da ste seznanjeni z vsemi tveganji, povezanimi s potovanjem in da se potovanja udeležujete na lastno odgovornost.
XVIII. Uporaba podatkov
naTOURa vse pridobljene podatke o potnikih varuje v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov. Šteje se, da potnik s podpisom pogodbe pristaja na uporabo teh podatkov tudi za namene statistične obdelave in obveščanja o ponudbi. Če potnik tega ne želi, lahko to izjavi ob prijavi na potovanje.
naTOURa podatkov ne posreduje tretjim osebam, v kolikor za to ne obstaja z zakonom predvidena pravna podlaga.
XIX. Končna določila
V primeru spora med strankami se uporabi pristojno sodišče.
naTOURa, potovalna agencija, Janja Benedik s. p.
Kranj, 6. april 2025